Σύνδεση
Αρχική
Έργο
Όραμα
Στόχοι
Οφέλη
Σε ποιους απευθύνεται
Πρόοδος έργου
Παραδοτέα
Μελλοντικά σχέδια
Δημοσιεύσεις
Λογότυπο Έργου
Συνεργάτες
Ερευνητική ομάδα
Συνεργάτες - Ερευνητές
Άλλοι συνεργάτες
Πρόσκληση σε συνεισφορά
Κύριοι Υποστηρικτές
Υποστηρικτές
Κατηγορίες Επιχορηγήσεων
Νέα
Συνδέσεις
Χάρτης Πύλης
Επικοινωνία
Τρόφιμα
Παραδοσιακές Συνταγές
Σιτηρέσιο - Γεύματα
Χώροι Παραγωγής και Διάθεσης
Τεχνικές Παραγωγής
Παραδοσιακά Σκεύη και Εργαλεία
Βιβλιογραφία
Περιήγηση σε Μουσεία Τροφίμων, Λαϊκής Τέχνης & Αγροτικής Ζωής
Διαφημίσεις Τροφίμων
Εκπαιδευτικές Εφαρμογές
Ιστορία Κυπριακών Βιομηχανιών Τροφίμων
Newsletter
λίστα
Κατάλογος ενημέρωσης
Updated list 30 09 14
Updated list 30 09 14b
DIAITOLOGOI
MASS MEDIA
LIST updated 22.1014
Συνέδριο Κυπρίων Γεύσεις
ΣΥΝΕΔΡΙΟ "ΚΥΠΡΙΩΝ ΓΕΥΣΕΙΣ"
23.10.14 xls
mme2test
Schools 25 10 14
TEST3
τεστ
TEST 10 1 17
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 11 10 17
SXOLEIA MESH & TEXNIKHS
em@il
*
Αναζήτηση Τεκμηρίων
Τίτλος
βάτια,τα
Η ονομασία 'βάτια' για τα μούρα αποτελεί ιδίωμα των Σαλαμινίων.
Ονομασία - Προέλευση
Λειτουργικός & Συμβολικός Ρόλος
Συμπληρωματικές Πληροφορίες & Βιβλιογραφία
Ονομασία - Προέλευση
Κυπριακή Ονομασία Τροφίμου
Ελληνική ονομασία - Περιγραφή
συκάμινα ή μόρα ή ἄβρυνα (αρχαίες ονομασίες- Αθήναιος, Δειπνοσοφισταί 2.51) / μούρα
Γλωσσικές Παρατηρήσεις
Μέθοδος Εξασφάλισης
Συλλογή
Μέθοδος Επεξεργασίας
Λειτουργικός & Συμβολικός Ρόλος
Διατροφική Αξία και Σημασία στη Διατροφή των Κυπρίων
Εορταστικές Περιστάσεις
Συμβολικές Χρήσεις
Χρήση από Ηλικιακές Ομάδες
Συμπληρωματικές Πληροφορίες & Βιβλιογραφία
Χρονολογία
Συμπληρωματικά Στοιχεία
Τα μούρα ως «βάτια» με ειδική αναφορά στους Σαλαμινίους καταγράφονται σε δύο αρχαία χωρία. Η πρωιμότερη αναφορά προέρχεται από τον Αθήναιο (2ος - 3ος αι. μ.Χ.) στους «Δειπνοσοφισταί» και η δεύτερη από το «Λεξικό» του Ησυχίου (5ος αι. μ.Χ.). Ο Αθήναιος, κάτω από τον τίτλο «συκάμινα» δίνει πληροφορίες για διάφορες ονομασίες που έχουν δοθεί στα συκάμινα είτε από αρχαίους συγγραφείς είτε σε διαφορετικές τοποθεσίες (Αθήναιος, Δειπνοσοφισταί 2.51f). Ο Ησύχιος καταχωρεί τα «βάτια» ως λήμμα, με την επεξήγηση «ο καρπός της Μουριάς από τους Σαλαμινίους» (Ησύχιος, Συναγωγή πασών λέξεων κατά στοιχείον - Μετάφραση: Χατζηιωάννου 1975, 363).
Βιβλιογραφία
Αθήναιος, Δειπνοσοφισταί 2.52c στο: Athenaeus, The Deipnosophists Loeb Classical Library, τ.1, Gulick C. B. (μτφρ.) (1969), Harvard University Press, Cambridge, 308. Ησύχιος, Συναγωγή πασών λέξεων κατά στοιχείον, λ. βάτια στο: Χατζηιωάννου Κ. (1975), Η Αρχαία Κύπρος εις τας Ελληνικάς Πηγάς, τ. Α΄-Στ΄, Έκδοσις Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου, Λευκωσία, 362-363
Ερευνητής / Καταχωρητής
Νατάσα Χαραλάμπους, Αργυρώ Ξενοφώντος
Φωτογραφίες
Συνημμένα
Περισσότερα
Σχετικό Περιεχόμενο - Τρόφιμα
βαβάτσινος,ο
Ο καρπός της βαβατσινιάς, δηλαδή της μουριάς, ή διαφόρων ειδών βάτου.
Θέμα
Περιεχόμενο
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας Κύπρου και τα Διαρθρωτικά Ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η ΔΕΣΜΗ 2008 χρηματοδοτείται από την Κυπριακή Δημοκρατία και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ε.Ε
.
Πνευματικά Δικαιώματα
© 2010 - Εικονικό Μουσείο Κυπριακών Τροφίμων και Διατροφής