Giriş
Αρχική
Έργο
Όραμα
Στόχοι
Οφέλη
Σε ποιους απευθύνεται
Πρόοδος έργου
Παραδοτέα
Μελλοντικά σχέδια
Δημοσιεύσεις
Λογότυπο Έργου
Συνεργάτες
Ερευνητική ομάδα
Συνεργάτες - Ερευνητές
Άλλοι συνεργάτες
Πρόσκληση σε συνεισφορά
Κύριοι Υποστηρικτές
Υποστηρικτές
Κατηγορίες Επιχορηγήσεων
Νέα
Συνδέσεις
Χάρτης Πύλης
Επικοινωνία
Τρόφιμα
Παραδοσιακές Συνταγές
Σιτηρέσιο - Γεύματα
Χώροι Παραγωγής και Διάθεσης
Τεχνικές Παραγωγής
Παραδοσιακά Σκεύη και Εργαλεία
Βιβλιογραφία
Περιήγηση σε Μουσεία Τροφίμων, Λαϊκής Τέχνης & Αγροτικής Ζωής
Διαφημίσεις Τροφίμων
Εκπαιδευτικές Εφαρμογές
Ιστορία Κυπριακών Βιομηχανιών Τροφίμων
Newsletter
λίστα
Κατάλογος ενημέρωσης
Updated list 30 09 14
Updated list 30 09 14b
DIAITOLOGOI
MASS MEDIA
LIST updated 22.1014
Συνέδριο Κυπρίων Γεύσεις
ΣΥΝΕΔΡΙΟ "ΚΥΠΡΙΩΝ ΓΕΥΣΕΙΣ"
23.10.14 xls
mme2test
Schools 25 10 14
TEST3
τεστ
TEST 10 1 17
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 11 10 17
SXOLEIA MESH & TEXNIKHS
em@il
*
Αναζήτηση Τεκμηρίων
Başlık
Πρόσφορο γάμου
Ονομασία - Προέλευση
Λειτουργικός & Συμβολικός Ρόλος
Συμπληρωματικές Πληροφορίες & Βιβλιογραφία
Ονομασία - Προέλευση
Κυπριακή Ονομασία Τροφίμου
Ελληνική ονομασία - Περιγραφή
Ειδικό ψωμί που ήταν απαραίτητο για να τελεστεί το μυστήριο του γάμου.
Γλωσσικές Παρατηρήσεις
Ονομαζόταν επίσης κουλλούριν της νύφης.
Μέθοδος Εξασφάλισης
Συστηματική καλλιέργεια
Μέθοδος Επεξεργασίας
Το πρόσφορο το έφτιαχναν με καλής ποιότητας αλεύρι που είχε κοσκινιστεί δύο φορές, όπως το ψωμί . Στα χωριά της Μεσαορίας όπως στη Λύση και σε μερικά χωριά της Καρπασίας το πρόσφορο ζυμωνόταν με μέλι και γάλα και οι γυναίκες του έδιναν τη μορφή στεφανιού (Κυπρή ΘΔ, Πρωτόπαπα ΚΑ, 2003, σελ. 206).
Λειτουργικός & Συμβολικός Ρόλος
Διατροφική Αξία και Σημασία στη Διατροφή των Κυπρίων
Το πρόσφορο του γάμου ήταν ο άρτος με τον οποίο μεταλάμβαναν η νύφη και ο γαμπρός κατά τη τέλεση του μυστηρίου. Στη συνέχεια αυτό που απέμενε το κατανάλωναν οι συγγενείς του αντρόγυνου. Το πρόσφορο αυτό θεωρείτο απαραίτητο, αφού πίστευαν πως το ζευγάρι θα έπρεπε να φάει και να πιει κάτι από κοινού. ( Κυπρή ΘΔ, Πρωτόπαπα ΚΑ, 2003, σελ. 206). Συνήθως το πρόσφορο ζύμωνε η μητέρα της νύφης ή η κουμπάρα της νύφης ( Κυπρή ΘΔ, Πρωτόπαπα ΚΑ, 2003, σελ. 206). Στα χωριά της Μεσαορίας και της Καρπασίας στο πρόσφορο έδιναν μορφή στεφανιού και ονομαζόταν "κουλλούριν της νύφης" ( Κυπρή ΘΔ, Πρωτόπαπα ΚΑ, 2003, σελ. 206).
Εορταστικές Περιστάσεις
Ήταν απαραίτητο για τη τέλεση του μυστηρίου του γάμου.
Συμβολικές Χρήσεις
Για τη παρασκευή του πρόσφορου χρησιμοποιούσαν μέλι για να έχει το αντρόγυνο γλυκιά ζωή σαν το μέλι (Κυπρή ΘΔ, Πρωτόπαπα ΚΑ, 2003, σελ. 206).
Χρήση από Ηλικιακές Ομάδες
Άλλη Ομάδα
Συμπληρωματικές Πληροφορίες & Βιβλιογραφία
Χρονολογία
Συμπληρωματικά Στοιχεία
Βιβλιογραφία
Κυπρή ΘΔ, Πρωτόπαπα ΚΑ. (2003) Παραδοσιακά ζυμώματα της Κύπρου. Δημοσιεύματα του κέντρου επιστημονικών ερευνών ΧVIII, Λευκωσία.
Ερευνητής / Καταχωρητής
Δημητρίου Δήμητρα
Φωτογραφίες
Συνημμένα
Περισσότερα
Konu
Gövde
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας Κύπρου και τα Διαρθρωτικά Ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η ΔΕΣΜΗ 2008 χρηματοδοτείται από την Κυπριακή Δημοκρατία και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ε.Ε
.
Πνευματικά Δικαιώματα
© 2010 - Εικονικό Μουσείο Κυπριακών Τροφίμων και Διατροφής