Sign In
Home
Project
Vision
Goals
Benefits
Target group
Integration
Deliverables
Future plans
Publications
Logo
Partners
Research team
Partners - Researchers
Other partners
Contribution
Main supporters
Supporters
Grants
News
Connections
Sitemap
Contact
Foods
Traditional recipes
Ratio - Lunches
Production areas
Production methods
Traditional utensils and tools
Bibliography
Food museums tour
Food ads
Education
Food industries history of Cyprus
Newsletter
newsletter
Κατάλογος ενημέρωσης
Updated list 30 09 14
Updated list 30 09 14b
DIAITOLOGOI
MASS MEDIA
LIST updated 22.1014
Συνέδριο Κυπρίων Γεύσεις
ΣΥΝΕΔΡΙΟ "ΚΥΠΡΙΩΝ ΓΕΥΣΕΙΣ"
23.10.14 xls
mme2test
Schools 25 10 14
TEST3
τεστ
TEST 10 1 17
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 11 10 17
SXOLEIA MESH & TEXNIKHS
em@il
*
Τεκμήρια
Title
κινάρα (αγκινάρα),η
Η "κινάρα" αναφέρεται στις γραπτές πηγές, αλλά εμφανίζεται και στην εικονογραφία.
Name - Origin
Functional Role
Additional information & references
Name - Origin
Κυπριακή Ονομασία Τροφίμου
Ελληνική ονομασία - Περιγραφή
Πρόκειται για την αγκινάρα.
Γλωσσικές Παρατηρήσεις
Μέθοδος Εξασφάλισης
Άλλο
Μέθοδος Επεξεργασίας
Functional Role
Διατροφική Αξία και Σημασία στη Διατροφή των Κυπρίων
Οι πληροφορίες για την αγκινάρα σε σχέση με την Κύπρο περιορίζονται σε μία λεκτική αναφορά από τον Σώπατρο τον Πάφιο και μία απεικόνιση των Ρωμαϊκών χρόνων στην περιοχή της Πάφου, επομένως δεν είναι σαφές τι θέση κατείχε ως εδώδιμο φυτό στη διατροφή των Κυπρίων.
Εορταστικές Περιστάσεις
Συμβολικές Χρήσεις
Χρήση από Ηλικιακές Ομάδες
Additional information & references
Χρονολογία
Συμπληρωματικά Στοιχεία
Η «κινάρα» αναφέρεται από τον Αθήναιο (2ος - 3ος αι. μ.Χ.) στο έργο του Δειπνοσοφιστές, ως η ονομασία του λαχανικού-κάκτου από τον Σώπατρο τον Πάφιο (4ος αι. π.Χ.) Κείμενο: «Και κινάραν όμως ονόμασε όμοια μ' εμάς ο Σώπατρος ο Πάφιος» (Αθήναιος, Δειπνοσοφισταί 2.71α - μετάφραση: Χατζηιωάννου 1975) Αγκινάρες απεικονίζονται επίσης στο ψηφιδωτό των «Τεσσάρων Εποχών» στην «Οικία του Διόνυσου» (Νέα Πάφος, 2ος - 3ος αι. μ.Χ.). Η αγκινάρα απεικονίζεται ανάμεσα σε άλλα λαχανικά και αντιστοιχεί στο «καλοκαίρι» (Michaelides 1992, 24-25). Τα αυθεντικά κομμάτια του ψηφιδωτού που διασώθηκαν είναι πολύ λίγα· το ψηφιδωτό που διασώζεται σήμερα είναι αποτέλεσμα αναστήλωσης (Kondoleon 1995, 88).
Βιβλιογραφία
Αθήναιος, Δειπνοσοφισταί 3.119a στο: Athenaeus, The Deipnosophists, Loeb Classical Library, τ. 1, Gulick C. B. (μτφρ.) (1969), Harvard University Press, Cambridge. Kondoleon C. (1995), Domestic and Divine. Roman Mosaics in the House of Dionysos, Cornell University Press, Ithaca. Michaelides D. (1998), "The Food in Ancient Cyprus", Food and the Traveller-Migration, Immigration, Tourism and Ethnic group, Lysaght P. (ed.), Intercollege Press, Nicosia. Michaelides D. (1992), Cypriot Mosaics, Department of Antiquities, Nicosia. Χατζηιωάννου Κ. (1975), Η Αρχαία Κύπρος εις τας Ελληνικάς Πηγάς, τ. Α΄-Στ΄, Έκδοσις Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου, Λευκωσία.
Ερευνητής / Καταχωρητής
Νατάσα Χαραλάμπους, Αργυρώ Ξενοφώντος
Photographs
Attachments
More
Subject
Body
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας Κύπρου και τα Διαρθρωτικά Ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η ΔΕΣΜΗ 2008 χρηματοδοτείται από την Κυπριακή Δημοκρατία και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ε.Ε.
Πνευματικά Δικαιώματα
© 2010 - Εικονικό Μουσείο Κυπριακών Τροφίμων και Διατροφής
GNOMON Pliroforiki (Cyprus) Ltd